מה נדרש מהארגון שלי בנושא הדרכת עובדים?

מה נדרש מהארגון שלי בנושא הדרכת עובדים?

 

פעמים רבות הנהלת הארגון מטילה את האחריות על מנהלת או מנהל משאבי האנוש להדריך את העובדים בכל חובות ההדרכה שהחוק דורש מהארגון. הבעיה היא שכל ארגון פועל בצורה שונה, ובמקרים מסוימים חלים עליו חוקים ורגולציות שונים. יחד עם זאת חשוב לדעת שיש מספר תחומים בהם כל ארגון נדרש להדריך את עובדיו ולכן חשוב להבין מה נדרש מהארגון שלי בנושא הדרכת עובדים.

 

אז במה צריך להדריך את העובדים והעובדות?

בניגוד למדינות רבות בעולם, החוק בישראל מטיל חובות הדרכת מודעות עובדים במספר תחומים על כל הארגונים בישראל. ההדרכות הבסיסיות שכל ארגון בישראל מחויב להדריך את עובדיו הן מניעת הטרדה מינית, בטיחות ונגישות. כל אחת מההדרכות הללו מעוגנת בחוק, וארגונים רבים מדריכים את עובדיהם באמצעות מערכת הדרכה מקוונת כמו זו של רגודו ונעזרים ביועצים במקומות בהם החוק דורש התאמה.

החוק למניעת הטרדה מינית דורש ממעסיקים לעשות כמיטב יכולתם להוריד את הסיכון להטרדה מינית – "מעסיק חייב לנקוט אמצעים סבירים, בנסיבות העניין, כדי למנוע הטרדה מינית או התנכלות במסגרת יחסי עבודה, על ידי עובדו". הסטנדרט הנהוג בנושא זה בארגונים רבים נכון לעת כתיבת המאמר הוא הדרכה עם ריענון שנתי, תליית תקנון, מינוי אחראית על נושא מניעת הטרדה מינית, אזכורים נוספים רלוונטיים לעובדים במהלך השנה וטיפול במקרים במידה וקרו על פי הנחיות החוק.

בטיחות העובדים והעובדות מעוגנת בשורה ארוכה של חוקים ותקנות ויש להתייעץ עם מומחה בתחום על מנת לוודא מה רלוונטי ספציפית עבור הארגון שלכם. יחד עם זאת, חלה חובה על כל מעסיק לדאוג לבטיחות עובדיו, אפילו אם הם עובדי משרד, ועל מנת לוודא שהעובדים בטוחים אפשר להתחיל בהעלאת המודעות שלהם לדברים הבסיסיים כגון החלקה על רצפה רטובה, זהירות עם המים הרותחים לקפה של הבוקר ועוד.

נושא הדרכות הנגישות לאנשים עם מוגבלויות מעודן בתקנות נגישות השירות. הדרישה של התקנות להדרכה מחולקת לשני חלקים מרכזיים – הדרכות מודעות לנגישות לכלל העובדים שאותם אפשר להעביר באמצעים אלקטרוניים, והדרכות חווייתיות לעובדים ועובדות שנותנים שירות, אשר חייבות להיות פרונטליות בשלב זה.

מודעות עובדים היא נושא חשוב מאוד כאשר מדובר באבטחת מידע. למרות שהחוק אינו מחייב באופן ישיר את כל הארגונים לבצע הדרכות אבטחת מידע, על פי מחקרים שונים כ-90% מהפריצות של האקרים לארגונים נובעות מטעויות אנוש של עובדים שלא היו מודעים לנושא. הדרכת עובדים למודעות בנושא אבטחת מידע מקטינה בעשרות אחוזים את ההסתברות לטעות אנוש שתכניס האקר לתוך המערכות הארגוניות. בנוסף, ההדרכה היא חלק מדרישות תקן ISO2700 שהינו תקן מחייב בחלק מהמקרים.

הדרכות בטיחות בתעבורה הינן חלק מחינוך ציבור הנהגים של הארגון לנהיגה נכונה ובטוחה. ההדרכות גם כן מעוגנות בחוק, אך הן נדרשות כחלק מתוכנית גדולה יותר של הדרכה ומעקב של קציני הבטיחות בתעבורה ומהוות נדבך אחד בתוך התוכנית.

הדרכות מודעות להגנת הפרטיות (או GDPR לארגונים שעובדים עם האיחוד האירופי) הן הדרכות חשובות לארגונים שמעוניינים ללמד את עובדיהם איך לנהוג על פי חוקי הפרטיות המחייבים את האזור שבו הם עובדים. ארגונים רבים נדרשים להציג הוכחות לכך כאשר הם מתמודדים על מכרזים ציבוריים, במיוחד בתחומי האיחוד האירופי

הדרכות בתחומי מניעת שוחד ושחיתות, הלבנת הון, חשיפת שחיתות ועוד, הן הדרכות הנדרשות על ידי ארגונים רבים שעובדים עם המגזר הציבורי ועם ארגונים אחרים במדינות כמו ארצות הברית, מדינות האיחוד האירופי, שווייץ ועוד.

חשוב לציין שהנכתב כאן לא מחליף את החובה להתייעץ עם היועץ המשפטי של הארגון והמומחים הרלוונטיים לכל תחום לגבי מה חובות ההדרכה של הארגון שלכם ולגבי צורת הטיפול בנושאים אלה בארגון שלכם.

רגודו

היי, אנחנו רגודו👋

מערכת הדרכה LMS 3

תומכים בצמיחה של הארגון שלכם

הארגון שלכם צומח והגיע הזמן להדריך את העובדים ולנהל את מחזור ההדרכות. פעמים רבות אנו מגלים שהפתרון שבחרנו פשוט אינו מתאים לצרכים הארגוניים. לעיתים הוא מורכב מדיי, דורש התעסקות אינסופית בניהול או פשוט יקר מדיי.
רגודו נותנת לכם את המענה הכי טוב לצרכים שלכם. המשימה שלנו היא לאפשר לכל ארגון להדריך את עובדיו. אנחנו מספקים חוויית למידה איכותית, פשוטה ונעימה הן למודרך והן למנהל המערכת, וכל זאת במחיר תחרותי ומפתיע.
אנחנו משקיעים מאמץ מתמשך כדי לספק לכם מערכת למידה קלה לשימוש שתיתן לכם מענה לכל מה שאתם צריכים כדי להדריך את העובדים שלכם. נאמר זאת בפשטות, רגודו מאפשרת לארגון שלכם לצמוח.

נשמח להכיר

אהבתם את הפוסט? מוזמנים לשתף