אתגרי הדרכה בסביבה רב לשונית

אנחנו חיים בסביבה רב לשונית ורב תרבותית. זו המציאות של כל מקום עבודה בישראל ואנחנו כבני אדם מוצאים את הדרך לנהל תקשורת בין אישית כדי לבצע את מה שנדרש מאיתנו.

למנהלי ציות ומנהלי הדרכה המציאות הזו של ארגון רב לשוני ורב תרבותי היא אתגר יומיומי.
 

אז למה יש לשים לב בבניית מערך ההדרכה של הארגון?

  1. אתגר התוכן השאיפה היא לבנות תוכן אחיד בשפות שונות. בהדרכות מבוססות וידאו או אנימציה צריך להתבסס על סרטון אחד עם פסי קול וכתוביות בשפות שונות. כך נוודא שכל העובדים יראו מסר ויזואלי אחיד והסבר בשפה שיבחרו. בסרטון עצמו צריך להקפיד על שימוש בדמויות או אייקונים ניטרליים מבחינה תרבותית.

    תכנים סטטיים כמו PDF או שקפים הנגזרים ממצגות צריכים להיות משוכפלים לפי השפות הנדרשות כך שכל שהעובדים יוכלו לבחור לצפייה את השפה המתאימה להם. לשאלות ותשובות כמובן נדרש גם כן תרגום ומערכת התוכן צריכה להיות מסוגלת להכיל ולהציע את ההדרכות באופן דינמי בכל שפה.

     

  2. אתגר ההנגשההקשר של המודרך עם המערכת מתחיל הרבה יותר מוקדם מתחילת ההדרכה. גם אם בנינו תוכן מושלם במספר שפות צריך לדאוג שממשקי המערכת, ההודעות וההנחיות למודרך יוצעו גם הן במבחר שפות. כך למשל אם השקעתם ותרגמתם את ההדרכה לעברית וערבית אבל המערכת שולחת למודרך שאינו קורא אנגלית, הודעה באנגלית על הדרכה שיש לבצע, נוצרת בעיה.

     

  3. אתגר הניהול

    בסופו של יום אנחנו מעוניינים לקבל תמונה אחת ברמה ארגונית של כיסוי בנושא מסוים. למשל איזה אחוז מהעובדים השלים הדרכת "מניעת הטרדה מינית", המחוייבת לפי חוק. כאשר מנהלי הציות או ההדרכה נדרשים לבקרה ברמה הארגונית, נתונים נפרדים של מודרכים בעברית, באנגלית או שפות אחרות מקשים על קבלת התמונה המלאה. אם בנינו תוכן מאוחד כראוי, מערכת ניהול הלמידה צריכה לתת תמונה שלמה ברמת נושא ללא קשר לשפה בה המודרך עבר את ההדרכה.

בחירה במערכת למידה התומכת בתוכן, הנגשה, וניהול רב-לשוני תקל עליכם להשיג את יעדי ההדרכה והציות בארגון רב-תרבותי. 

קראו עוד על היתרונות של ארגון רב-תרבותי

רגודו

היי, אנחנו רגודו👋

מערכת הדרכה LMS 3

תומכים בצמיחה של הארגון שלכם

הארגון שלכם צומח והגיע הזמן להדריך את העובדים ולנהל את מחזור ההדרכות. פעמים רבות אנו מגלים שהפתרון שבחרנו פשוט אינו מתאים לצרכים הארגוניים. לעיתים הוא מורכב מדיי, דורש התעסקות אינסופית בניהול או פשוט יקר מדיי.
רגודו נותנת לכם את המענה הכי טוב לצרכים שלכם. המשימה שלנו היא לאפשר לכל ארגון להדריך את עובדיו. אנחנו מספקים חוויית למידה איכותית, פשוטה ונעימה הן למודרך והן למנהל המערכת, וכל זאת במחיר תחרותי ומפתיע.
אנחנו משקיעים מאמץ מתמשך כדי לספק לכם מערכת למידה קלה לשימוש שתיתן לכם מענה לכל מה שאתם צריכים כדי להדריך את העובדים שלכם. נאמר זאת בפשטות, רגודו מאפשרת לארגון שלכם לצמוח.

נשמח להכיר

אהבתם את הפוסט? מוזמנים לשתף